Praktijk fysiotherapie 't Oude Dorp
Tel.:0180 618021

Shockwave

Wat is shockwave therapie

Shockwave therapie is een moderne en zeer doeltreffende behandelmethode.

Behoort u tot de talloze patiënten die langdurig pijn ervaren en al het mogelijke hebben geprobeerd om ervan verlost te raken? Diverse wetenschappelijke studies tonen aan dat shockwave therapie vaak erg goede resultaten geeft.

De term ‘shockwave’ verwijst naar hoogenergetische geluidsimpulsen die zich als golven dwars door een medium heen verplaatsen.

Chronische pijnklachten worden vaak veroorzaakt door degeneratieve veranderingen van pezen soms gepaard gaande met kalk afzettingen. In de moderne pijntherapie worden de helende eigenschappen van shockwave therapie toegepast voor de behandeling van pijnlijke zones.

Shockwaves stimuleren het celmetabolisme en verbeteren de bloedcirculatie. Hierdoor kan shockwave therapie de oorzaak van de pijn direct bij de oorsprong bestrijden.

Extracorporal Shockwave Therapie (ESWT) kan voor u een oplossing zijn als u één van deze klachten heeft:

Hoe wordt shockwave therapie uitgevoerd?

De therapeut localiseert de pijnzône en brengt een gel (tussenstof) aan. Dan dient hij de shockwaves toe door het behandelpistool van het shockwave apparaat in ronddraaiende bewegingen over de pijnzône te bewegen.

Kenmerken van shockwave therapie

Informeer bij uw fysiotherapeut naar de mogelijkheden en de kosten van shockwave therapie.

Shockwave Na slechts enkele behandelsessies wordt met Shockwave al blijvend resultaat bereikt.

Shockwave therapie Shockwave is uitermate effectief gebleken bij de behandeling van veel chronische klachten zoals hielspoor.

Shockwave BarendrechtBij Shockwave therapie wordt de oorzaak van de pijn rechtstreeks bestreden, zonder medicatie of chirurgie.