Praktijk fysiotherapie 't Oude Dorp
2992 BD Barendrecht
Tel.:0180 618021

Dry Needling

Door middel van een speciale techniek  worden spieren ‘aangeprikt’ en raken op die manier snel en langdurig ontspannen. De pijn zal fors afnemen en de beweeglijkheid van de gewrichten neemt toe.
Mocht u niet geprikt willen worden, om welke reden dan ook, geen probleem. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, wij kijken dan samen met u naar de andere opties.

Dry needling: niet hetzelfde als acupunctuur!

Bij klassieke acupunctuur worden vaak oppervlakkig meerdere naalden gedurende langere tijd in het lichaam gezet.
Dry needling gebruikt hetzelfde soort naaldje, maar die is specifiek gericht op zogenaamde 'triggerpoints' die kort gestimuleerd worden om daarna langdurig te ontspannen.

Wat is een 'triggerpoint'?

Hoe voelt een dry needling behandeling aan?

Het inbrengen van de naald is nagenoeg pijnloos, hooguit een klein prikgevoel. Als de triggerpoint wordt aangeprikt geeft dit een krampgevoel doordat de spier kort aanspant (local twitch response). Daarna ontspant de spier weer en is er een toename in de bewegingsuitslag en veelal direct een afname van de klachten.
Vaak voelt het behandelde gebied voor een korte duur zwaar, stijf of vermoeid aan.

Link ODNS: http://dryneedling.co.za/what-is-dry-needling/

Dry needlingEen triggerpoint is een verkrampt plekje in een spier dat naast lokale drukpijn ook vaak pijn 'op afstand' veroorzaakt.

Dry needling Dry needling gebruikt een 'droge' (dry) acupunctuur naald. Er wordt dus geen vloeistof in de spier gespoten!